צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    סיבות לבקר בצ׳אנג מאי

    צ'יאנג מאי, הבירה הלא רשמית של צפון תאילנד, נמצאת ברשימה הטנטטיבית של אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו מאז 2015, על בסיס המונומנטים, האתרים והנוף התרבותי שלה. בשנים האחרונות שגשגה הכלכלה המקומית של העיר והפופולריות שלה בקרב מטיילים עלתה משמעותית. אנשים באים בגלל האווירה הנינוחה שלה, מגוון עצום של פעילויות המוצעות וסביבתה לכמה פנינים טבעיות ותרבותיות. יש כל כך הרבה אטרקציות בצ'אנג מאי, החל מללמוד להיות מעסה ועד לנסות את אוכל הרחוב המקומי. הנה תשעה מאפיינים ייחודיים של צ'יאנג מאי המזכים את הכללתה הרשמית של העיר ברשימה יוקרתית זו.

    1. חומות העיר העתיקה

    העיר העתיקה של צ'יאנג מאי, עם קירות הלבנים המתפוררים וחפיר המגן, השערים הפונים לכיוונים הקרדינליים ומעוזי הלבנים האדומות בכל פינה, היא בעלת תחושה של ימי הביניים. למרות שחומות העיר הראשונות נבנו כאן בסוף המאה ה-13, המעוזים שנותרו כיום מסוף המאה ה-18 נבנו מחדש באופן נרחב לאורך השנים. גדות דשא ועצים מוצלים גובלים בחפיר, ובתוך החומות שוררת אווירה מהוססת. צאו לטיול מאולתר לאורך הסמטאות הצרות של העיר העתיקה ותראו אילו הפתעות מחכות.

    2. מוזיאונים

    מאז נוסדה העיר ב־1296, לצ'יאנג מאי (שלמרבה האירוניה פירושה 'עיר חדשה') יש היסטוריה סוערת. היא הייתה פעם בירתה של ממלכה עצומה בשם לאן נה (שפירושה 'מיליון שדות אורז'). לאחר מכן היא נשלטה על ידי הבורמזים לפני שננטשה לחלוטין ובסופו של דבר מוזגה לתוך ממלכת סיאם. למידע נוסף, בקרו במוזיאון האמנויות והתרבותבמרכז ההיסטורי ובמוזיאון הפולקלור של לאנה, הממוקמים בנוחות זה ליד זה בלב העיר העתיקה.

    3. שווקים

    השווקים הטריים של העיר הם המקום הטוב ביותר להרגיש את פעימות החיים בצ'אנג מאי. צאו לטיול סביב מואנג מאי (Muang Mai), שוק הפירות והירקות הסיטונאי, ונשמו את האוויר הנקי. נשנוש תותי בר מיובשים, תה תאילנדי מתוק או פרי הדוריאן הידוע לשמצה. שווקים מקומיים צצים עם שחר – אחד מהם פופולרי ניתן למצוא בשער צ'יאנג מאי – ותוכלו לטעום מעדנים מקומיים כמו סאי אואה (sai oua – נקניקיית צ'יאנג מאי) או נאם פריק נום (nam phrik num – מטבל צ'ילי וחצילים). עם רדת החשיכה, שווקים הם מקום נהדר לטעום בו כמה מאוכל הרחוב הטוב ביותר בצ'יאנג מאי. אחת המנות המפורסמות ביותר היא kow kah moo, או חזיר בבישול איטי עם אורז, המוגש בשוק הלילה של צ'יאנג פואק על ידי השף האהוב על התרמילאים, 'קאובוי האט ליידי'.

    4. מטבח

    בזמן שאנחנו עוסקים בנושא, המטבח הצפון תאילנדי ראוי לאזכור מיוחד. רוב המבקרים אוהבים את מנת הדגל של העיר של קאו סוי, קערת אטריות רכות ופריכות בציר קארי עדין עם עוף או חזיר שהיא ארוחת הצהריים האהובה. אפשרות טעימה נוספת היא ה-kaeng hang lay בבישול איטי, קארי חזיר נמס בפה עם ג'ינג'ר. וחפשו את מיאנג קאם, מנה בשיטת עשה זאת בעצמך של מנגו ירוק, שאלוט, בוטנים וג'ינג'ר המגולגלים לעלי שזיף צ'ה – יאם!

    המשך למטה

    5. מלאכת יד

    צפון תאילנד היא חממה של מלאכות יד מסורתיות, כך שקל למצוא תזכורת ייחודית לביקור שלכם (או מתנות לחברים). זה המקום לקנות משי או כותנה ארוגים ביד, יחד עם כלי לכה, כלי כסף, קרמיקה ואפילו מטריות. שטחי ציד טובים כוללים את 'רחובות ההליכה' בסוף השבוע (שבת בדרך וואלאי, יום ראשון בדרך ראטצ'אדאמנאן). כדי לראות כיצד מלאכות אלה נעשות, צאו לסדנאות לאורך הכביש המהיר למלאכת יד, הכביש המוביל מזרחה לסן קמפאנג.

    6. מקדשים

    בצ'יאנג מאי ובסביבתה יש כ־300 מקדשים, כך שלא אמור להיות קשה למצוא מקדש שתרצו לבקר בו. למקדשים בצפון תאילנד יש בדרך כלל גגות רב־שכבתיים ומרזבים נמוכים שהופכים אותם לפוטוגניים מאוד, והגילופים וציורי הקיר שלהם מגלים הרבה על התרבות הבודהיסטית המקומית. וואט פרה סינג (Wat Phra Singh) בעיר העתיקה הוא המתויר ביותר – כאן, ויהארן לאי קאם (Viharn Lai Kham – אולם אסיפות קטן) וההור טראי (Hor Trai – ספריית כתבי הקודש) הם דוגמאות נהדרות לאדריכלות לאן נה. גם וואט צ'די לואנג (Wat Chedi Luang) מלא האווירה, עם סטופת הלבנים המתפוררת שלו, שווה ביקור, וגם אם תגלו את המקדשים הקטנים והפחות מוכרים של העיר, תחולל פלאים בלתי צפויים.

    shutterstock 777729031

    7. פסטיבלים

    התאילנדים אוהבים ליהנות – הרעיון של סאנוק, או למצוא הנאה במה שאתה עושה, הוא דרך חיים כאן. אין זה מפתיע אם כן שיש פסטיבל בצ'יאנג מאי כמעט בכל שבוע בשנה. זהו המקום הטוב ביותר במדינה לחגוג בו את סונגקראן (Songkran – פסטיבל זריקת המים שנערך לרגל ראש השנה התאילנדית באפריל) ואת לוי קראתונג (Loy Krathong – פסטיבל הפנסים של נובמבר). למרות שהפסטיבל הגדול זוכה לתשומת הלב הרבה ביותר, כדאי גם לתזמן ביקור כדי לחזות באירוע מקומי גרידא כמו פסטיבל הפרחים בפברואר או פסטיבל אינת'אקין, שבו המקומיים סוגדים לעמוד העיר, במאי או ביוני.

    rob king 6LpveJKPydI unsplash

    8. מיומנויות חדשות

    אם שילוב של חוויות חדשות עם למידת מיומנויות חדשות הוא הרעיון שלך לחופשה, אז צ'אנג מאי היא המקום שלך. לעיר יש מוניטין מעורר קנאה בכך שהיא מספקת קורסים במחירים סבירים ומתוכננים היטב במטבח התאילנדי, מסאג' תאילנדי, מדיטציית תובנה ואיגרוף תאילנדי, בין היתר. יש גם שפע של אפשרויות למבקרים שחולמים להיות תכשיטן, אורג, או מדריך יוגה או טאי צ'י.

    9. סביבה קדושה

    רוחות נמצאות בכל מקום בתאילנד – בפולקלור, בבתי רוחות זעירים המעטרים את הגנים של רוב הבתים, ובמדבר. דוי סוטפ (Doi Suthep), ההר המתנשא לגובה של יותר מ-1,000 מטרים ממערב לעיר, הוא ככל הנראה ביתו של השומר של צ'יאנג מאי, והוא ביתו של המקדש הקדוש ביותר בעיר – וואט דוי סוטפ (Wat Doi Suthep). מקדש זה הוא מקום נהדר להשקיף על העיר ועל עמק פינג למטה. למבט מעמיק יותר על הסביבה הקדושה הזו, תוכלו ללון בבונגלו של הפארק הלאומי ולחקור את השבילים הירוקים של ההר.