צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מסלול בן 3 ימים לצ'יאנג מאי, צ'יאנג ראי וסביבתה

    בעת ביקור בצפון תאילנד, אתה לא יכול לדלג על שתי הערים הגדולות. ואל תשווה אותם נגד אחר, צ'יאנג מאי נגד צ'יאנג ראי. הם שווים ביקור בזכות עצמם.

    בנוסף, תוכלו לשלב אותם בקלות במסלול הטיול שלכם מכיוון שהם ממוקמים קרוב למדי זה לזה, אוטובוסים מקומיים נוסעים באופן קבוע, והאטרקציות העיקריות שלהם אינן מפוזרות מדי.

    במיוחד אם יש לך רק חלון נסיעות מוגבל, זה עשוי להיות מפתה לבחור אחד על פני השני. אבל אתה תצטער על זה. אז הנה מסלול שלושת הימים שניסיתי ובדקתי לצ'אנג מאי וצ'יאנג ראי.

    הגעה מצ'יאנג ראי לצ'יאנג מאי

    אם אתם רוצים לשכור רכב ולנסוע בכביש מצ'יאנג ראי לצ'יאנג ראי, סעו בכביש 1 והחליפו ל-118. זה כונן די פשוט. התנועה בדרך כלל עמוסה, וזה נכון גם לאוטובוסים מקומיים.

    אם תרצו לנסוע בתחבורה ציבורית, הזמינו מקום מראש ב-12Go.Asia. כרטיסי אוטובוס עולים בערך 300 באט, תלוי מתי ובאיזו שעה מזמינים אותם. שימו לב לאורך הנסיעה, האם יש עצירות וכו'. זה עושה את ההבדל.

    אם תרגישו הרפתקנים, תוכלו להצטרף לסיור אופניים של TourRadar מצ'יאנג מאי לצ'יאנג ראי ולרכוב על אופניים כל הדרך בין שתי הערים.

    יום 1: מה לראות בצ'יאנג ראי

    העיר צ'יאנג ראי אינה גדולה במיוחד, כך שתוכלו לחקור בקלות את מרכז העיר ביום אחד. עם זאת, הפנינים העיקריות הן וואט רונג קון, וואט רונג סואה טן, מוזיאון סכר באן ושבטי הגבעות.

    התחילו את היום סופר מוקדם והגיעו בשעה 8 בבוקר למקדש הלבן. הליכה סביב זה, לא צריך לקחת לך יותר משעה (דמי הכניסה הוא 50 באט) ואז אתה יכול ללכת כל הדרך למעלה צפונה לבקר את שבטי הגבעה אם זה משהו שאתה מעוניין.

    כתבתי קצת יותר על האטרקציות של צ'יאנג ראי ולמה יש לי רגשות מעורבים לגבי ביקור בשבטי ההרים בפוסט אחר. מחיר הכניסה לכפר שבט הגבעה הוא 500 באט, אבל זה שביקרתי בו, ליד הכפר מה קאוטום תה סוט, לא גבה דבר.

    משם תוכלו לרדת למוזיאון סכר באן (כניסה 80 באט), שהוא אזור חיצוני גדול עם 40 בתים ועיצוב פנים ייחודי מאוד. הכל חלקי בעלי חיים שחורים ומתים.

    זה מצמרר בכוונה אבל גם די נשגב וחובה לראות כפי שהיה מפעל חייו של האמן התאילנדי המפורסם Thawan Duchanee.

    משם, זה לא רחוק למקדש הכחול, שהוא עדיין חדש יחסית ודי לא מוכר בקרב תיירים זרים. הכניסה לכאן חופשית ומותר לצלם בפנים, שלא כמו בבית המקדש הלבן.

    להגיע ממקום למקום בין נקודות העניין של צ'יאנג ראי

    אתה יכול לשכור את songthaew הפרטי שלך או מונית ליום או לשכור מכונית כדי לחבר בקלות בין האטרקציות השונות בצ'יאנג ראי. תחבורה ציבורית היא גם אפשרות טובה וזולה.

    אתה יכול לקבל אוטובוסים מקומיים עבור רק 20 באט מן מסוף האוטובוסים הראשי וברגע שאתה מסיים סיור בכל תחנה, אתה פשוט לחכות ליד הכביש הראשי ברד אותם ברגע שהם עוברים, וזה בערך כל 15 דקות.

    הנסיעה בין האטרקציות יכולה להימשך בין 30 ל-90 דקות. אני תמיד משתמש באפליקציית maps.me החינמית שלי כדי להתנייד מכיוון שהיא עובדת גם במצב לא מקוון ועובדת בצורה די הגונה באסיה.

    איזה מלון צ'יאנג ראי כדאי לבדוק

    אם אתה רוצה להישאר קצת מחוץ למרכז העיר אבל קרוב למקדש הכחול, נסה את המחבוא מוזר כי הוא אימפריאל ריבר האוס ריזורט *. קצת בקצה הזול יותר, אבל אפילו יותר חמוד הוא מלון Nak Nakara * עם הבריכה החיצונית הגדולה שלו ועיצוב פנים צבעוני.

    לאקשן במרכז העיר, קרוב לבזאר הלילה, תוכלו להתארח במלון לה פאטה צ'יאנג ראי (Le Patta Hotel Chiang Rai*) המסוגנן. תוכלו אפילו להתאמן בחדר הכושר לאחר הטבילה בבריכה! אכסניה שאני אישית השתמשתי בה ויכולה להמליץ עליה היא קפה סוק האמנותי והרגוע והוסטל הנוער *. המלון כולל גם טרסת גג.

    כמובן, יש גם אכסניות בצ'יאנג ראי שתוכלו ללון בהן אם אתם נוסעים בתקציב מוגבל.

    יום 2: מקומות לבקר בצ'אנג מאי – מקדשים בשפע

    תלוי איך הגעתם לצ'אנג מאי, ייתכן שתהיו מעט מותשים מהטיול שלכם. אז קח את זה לאט ביום הראשון שלך על ידי סיור בעיר העתיקה של צ'אנג מאי. במקרה שאתה שוהה ממש במרכז העיר, כגון או או, אתה נמצא במרחק הליכה קל מהמקדשים העיקריים של צ'אנג מאי.

    מקדש צ'יאנג מאי הפופולרי ביותר הוא וואט צ'די לואנג (Wat Chedi Luang), ובו פסל בודהה שוכב, הנקרא טאן פרה מהא קאג'אנה. כאן, תוכלו גם להשתתף במפגשי שיחת הנזירים, בהם נזירים צעירים מתרגלים את האנגלית שלהם ותוכלו ללמוד עוד על המסורות ואורח החיים שלהם.

    כמו כן, בכניסה אליו תוכלו למצוא עץ מסטיק ענק. עמוד העיר העתיקה בו שוכן מסמן את מוקד העיר העתיקה. עץ מסטיק ענק לידו אמור להביא אבדון מעל צ'אנג מאי אם אי פעם ייפול.

    shutterstock 323826851

    רק קצת בהמשך הרחוב, אתה יכול להיכנס לוואט צ'ט לין. זה מיד ירגיש כמו נווה מדבר קטן עם חורבות המקדש הישן, בריכה מוזרה ומנורות צבעוניות שעפות ברוח ליד הגשרים הישנים.

    כשביקרתי, בקושי היו תיירים וזה סיפק בריחה נהדרת מהחום וההמולה של מקדשים ורחובות אחרים בצ'אנג מאי.

    עוד אחד חשוב בין האטרקציות של צ'יאנג מאי הוא וואט פאן טאו. הוא נמצא ממש ליד וואט צ'די לואנג ועשוי מעץ כהה. אתה לא יכול לפספס את זה.

    עם זאת, אל תיכנסו רק פנימה אלא הסתובבו בשטח המקדש מכיוון שהם יפים ברצינות עם הבריכה שלהם, סרטים צבעוניים ומבנה קוצים לבן וזהוב.

    נקודות עניין קרובות יותר בצ'יאנג מאי בכל הנוגע למקדשים כוללות את וואט פרה סינג ווראמהאוויהאן, וואט צ'יאנג מאן ווואט מון נגואן קונג.

    כשאתם מרגישים שסיימתם את היום – כי, בואו נודה בזה, כמה מקדשים בודהיסטים בצ'יאנג מאי אתם רוצים לראות בבת אחת? – לתדלק את האנרגיות שלך.

    אזור נהדר לאוכלים ובתי קפה מוזרים ונינוחים בצ'אנג מאי הוא נימן. אתה יכול לבלות את אחר הצהריים שלך כאן, לקרוא ספר, לעבוד על המחשב הנייד שלך, קניות במרכז מאיה לייף סטייל ולאחר מכן לסעוד בחוץ בלילה.

    אם תבקרו בסוף השבוע, שוטטו בשווקי הלילה המפורסמים בעיר העתיקה של צ'יאנג מאי וטיילו לכיוון השער המזרחי המפורסם. כאן, מנורות המנורות לשמיים לפסטיבל לוי קראתונג, פסטיבל האור בנובמבר או חגיגת הסילבסטר.

    יום 3: מה לראות בצ'אנג מאי – מקדשים והרים

    אם תצליחו לקום מוקדם, למה שלא תנסו את שביל הצליינים המפורסם במעלה דוי סוטפ? השביל מתחיל במפל הואי קאו (Huay Kaew) ואתם עוקבים אחריו במעלה המדרון למפלים נוספים של דוי סוטפ (Doi Suthep).

    אתה לא יכול לפספס את סימוני השביל הכתום הבהיר. הטיול יכול להימשך בקלות ארבע שעות והוא תלול למדי, אז ארזו מגפי הליכה מתאימים *, לבשו הרבה דוחה חרקים * וקרם הגנה * ואכלו איתכם חטיפי שבילים*.

    אם אתם מרגישים קצת יותר עצלנים, קחו שיר מבסיס המדרון (ליד גן החיות של צ'יאנג מאי) תמורת 40 באט במעלה המדרון. אתה יכול לקבל תעריף הלוך ושוב ואפילו לכלול את ארמון בהופינג ואת כפר המונג הקסום בסך הכל 180 באט.

    רק תחשב בעוד כמה שעות בשביל זה. וואט פרה (Wat Phra That Doi Suthep) המוזהב והמפורסם בהחלט אמור להיכלל ברשימת הדברים שכדאי לראות בצ'יאנג מאי, והנוף הנשקף ממנו מרהיב.

    לתצפית מרהיבה דומה, קצת מחוץ לעיר, ומוכרים יותר בקרב המקומיים, לכו על סונגטהאו ( songthaew ) כדי לרדת לתחנת האוניברסיטה, משם תקבלו מונית נוספת של Songthaew או Grab (הורידו את האפליקציה והפעילו wifi) לוואט פרה תאט דוי קאם (Wat Phra That Doi Kham).

    אם אתם מרגישים קצת הרפתקנים, רדו אל רויאל פארק ראג'פרוק לתצוגת גן פרחים יפהפייה וקפלה הנצחה מדהימה בעיצומו של גינון מעולה.

    Wat Phrathat Doi Suthep 003RS

    המקום הטוב ביותר לשהות בו בצ'אנג מאי

    אם אתם רוצים לפנק את עצמכם באופציית אירוח נהדרת בצ'אנג מאי עם נזק ייחודי משלה במלון הבוטיק Rainforest* או ב-Night Bazaar Inn*.

    אם אתם מעדיפים ללכת קצת יותר גבוה, נסו את מלון הבוטיק סומוואנג. זה יגרום לכם להרגיש באתר נופש קטן ומפואר אך מבודד והוא ממוקם ליד שער העיר המזרחית המפורסם בעיר העתיקה של צ'אנג מאי.

    אם אתם מעדיפים להישאר מחוץ לעיר העתיקה התיירותית וקרוב יותר לדוי סוטפ, נסו להתגורר בניממן. זהו בסיס נהדר למיקומי טיולי היום השונים שלכם בצ'אנג מאי.

    ממש מול אחת המסעדות האהובות עלי בעיר (כפרית וכחולה) נמצאת חדר מס '7 *, מקום מוזר (כניסה) ועם זאת מינימליסטי (בתוך הבית) להניח את הראש. אלטרנטיבה המשלבת בצורה חלקה עיצוב פנים אסייתי מלוטש עם אלמנטים היפסטריים היא Sanae Hotel Chiangmai*.

    האם כדאי לבחור בצ'יאנג מאי או בצ'יאנג ראי?

    אני אומר בהחלט לא! לשתי הערים מגיע הזמן שלך, אם יש לך יום נוסף לבלות, אני אומר לעשות את זה. ואתה יכול להישאר קצת יותר זמן כדי לחקור יותר של האזור, למשל לבקר בכפר פאי.

    יתר על כן, תוכלו לבקר בפגודות המלכותיות ובטונות של מפלים או לחקור את המפל הדביק, מפלט יוגה או מקלט פילים אתי בצ'אנג מאי (עשו את המחקר שלכם כדי לראות אילו מהם לגיטימיים).

    בצ'יאנג ראי יש גם שפע של הזדמנויות לטיולים רגליים אם אתם משתוקקים לטיולים בטבע. צפון תאילנד מלא באבני חן נפלאות. אל תפספסו!

    תגיד לי, האם היית מבלה שלושה ימים בצ'יינג מאי צ'יאנג ראי או שאתה מעדיף לתזמן שבוע שלם?


    טיפים נוספים לטיולים בתאילנד