צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    השכונות המובילות בצ'יאנג מאי

    צ'יאנג מאי שבצפון תאילנד מכילה שפע של פלאים בשכונותיה הרבות. עם שילוב של קרבה לטבע, תרבות לאנה צבעונית וכשרון יצירתי טהור, היבטים אלה של העיר באים לידי ביטוי בדרכים שונות משכונה לשכונה.

    סגנון החיים האופנתי של הנוודים הדיגיטליים של נימן, המשיכה המסורתית של העיר העתיקה, והנסיעה של בזאר הלילה עד שתשחררו הם כולם צ'אנג מאי אותנטיים, כמו גם כל החוויות הייחודיות האחרות שתמצאו בשכונות שצפינו להלן.

    01מתוך 07

    העיר העתיקה

    רובע זה, ששטחו 1.5 קמ"ר, משמר את החפירים והקירות של בירת לאנה העתיקה (אם כי חלק מהאחרונים הם שחזורים מודרניים). בתוך חומות אלה, המבקרים יכולים לחקור את צ'יאנג מאי העתיקה ביותר והייחודית ביותר מבחינה תרבותית.

    אורחים השוהים בעיר העתיקה מקבלים מושב בשורה הראשונה לכמה מהאטרקציות התיירותיות המובילות של צ'יאנג מאי: המוזיאונים סביב בניין העירייה לשעבר; יותר מ־40 מקדשים, ובהם וואט צ'די לואנג (Wat Chedi Luang) המהולל; כמה מחוויות האוכל המובילות בעיר; ושווקי סוף השבוע סביב תאנון וואלאי ושער טאפאי, כמו שוק המדרחוב של יום ראשון. אם כבר מדברים על שער Thapae, רוב האטרקציות מרוכזות כאן ודרך ראטצ'אדאמנאן, החוצה את העיר העתיקה ממזרח למערב.

    הודות לגודלו הקומפקטי של הרובע ולבטיחותו היחסית, תוכלו לחקור את העיר העתיקה ברגל, ללא צורך לשכור מונית או סונגטהאו כדי להתנייד.

    02מתוך 07

    בזאר הלילה

    רובע הקניות נייט בזאר (Night Bazaar), המשתרע על פני מספר גושי בניינים עירוניים ממזרח לעיר העתיקה, מקיף את דרך צ'אנג קלאן (Chang Klan Road) ומהווה את חלומו של הקונה. בשעה 7:<>, שוק הלילה והרחובות הסובבים אותו מתעוררים לחיים עם אינספור הזדמנויות קמעונאיות; בין הדוכנים תמצאו הכל, החל מצ'ופצ'קים ואביזרים לטלפונים סלולריים ועד תכשיטים ומשי משובח.

    מעבר לבזאר הלילה, לכו לשווקים אחרים באזור לקניות נוספות: שוק אנוסארן (Anusarn Market) ידוע בסחורות של שבטי ההרים שלו, בעוד ששוק קאלארה (Kalare Market) מציע מבחר רחב של מאכלים מקומיים במתחם האוכל שלו.

    מבחר טוב של מלונות יוקרה, בינוניים ומלונות אקונומיים ניתן למצוא באזור בזאר הלילה, אידיאלי עבור אורחים עירוניים שרוצים להישאר קרובים לפעילות הקניות והמסיבות בשכונה.

    03מתוך 07

    נימנהאמין

    הרובע האופנתי ביותר של צ'יאנג מאי נמצא מצפון-מערב לעיר העתיקה, ליד אוניברסיטת צ'יאנג מאי. נימאן, הקרויה על שם מוקד הדרך שלה בנימנהאמין, היא נקודה חמה של נוודים דיגיטליים שצמחה בקפיצות בעשור האחרון. בשעות היום, חללי עבודה משותפים מלאים במבקרים זרים המנהלים הופעות מרחוק; בלילה, קבוצות של נוודים נפגשים בברים מקומיים לערבי חידונים, או יוצאים לבר כדי להכיר חברים חדשים או ליצור קשרים עסקיים.

    הקמפוס של אוניברסיטת צ'יאנג מאי הוא למעשה יעד תיירותי מגניב בפני עצמו. שטחי הקמפוס פזורים למרגלות הר דוי סוטפ (Doi Suthep), ומציעים תחנות טבע כמו ארבורטום הואי קאו (Huay Kaew Arboretum), גן החיות של צ'יאנג מאי ומאגר אנג קאו (Ang Kaew).

    04מתוך 07

    צ׳יינהטאון

    הבלוקים המקיפים את שוק ווארורוט (Warorot Market) מרכיבים את צ'יינה־טאון הרשמית למחצה של צ'יאנג מאי, המסתעפת במורד הכבישים צ'אנג מוי, קואנג מן וויצ'איאנון. זוהי תאילנד עם טעם סיני כבד, עם בתי מרקחת מסורתיים, מקדשים קונפוציאניים, וחנויות המוכרות תכשיטים, תה ומשי.

    במקום שבו בזאר הלילה נפתח עם רדת החשיכה, צ'יינה טאון היא עניין של יום. שוק Warorot נפתח בשעה 4 לפנות בוקר, שלוש הקומות שלו שופעות תוצרת זולה, כלי בית ואוכל בסגנון ביתי. את הטוב מכל השאר תוכלו לראות בטיול קל מדרום לשוק, במורד דרך קואנג מן (Kuang Men Road). עם התחנות המרכזיות נמנות שוק המונג (Hmong Market) – שבו תוכלו לקנות בגדים, תכשיטים ומגוון מזכרות – ואת מקדש קואן יו (Kuan U) מהמאה ה־19.

    כדי להימנע מהשמש במקרה הגרוע ביותר, בקרו בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו בשעה 9 בבוקר. תזמנו את הביקור שלכם לראש השנה הסיני, כאשר המקומיים חוגגים את התקופה המשמחת הזו בשנה עם מסיבות, ריקודי דרקונים ותחרויות יופי.

    המשך ל-5 מתוך 7 להלן.

    05מתוך 07

    וואט קט

    אזור וואט קט (Wat Ket), הממוקם בין נהר הפינג (Ping) לכביש המהיר (Superhighway), שימש כנחיתת סירות מרכזית למטיילים מבנגקוק במהלך המאה ה-1700. חשיבותו כמרכז נסיעות הביאה גם מספר לא מבוטל של מיסיונרים דתיים זרים וסוחרים סינים. בשל זרם המבקרים, וואט קט הפך לרובע מסחרי עדין, שמבניו הישנים עדיין עומדים על תילם, אך מאז שונתה לחנויות, בתי קפה ומקומות לינה.

    אמנם הוא לא רואה תנועה תיירותית רבה כמו בחלקים אחרים של העיר, אבל וואט קט עדיין שווה ביקור. כמה אטרקציות מרכזיות כוללות את וואט קט קאראם (Wat Ket Karam) הנושא את שמו, מקדש בן מאות שנים ומוזיאון צמוד; בית מצעד הפילים, חנות וסדנת אמנות המוקדשת לשימור פילים; והבתים הישנים לאורך דרך צ'ארואנראט.

    מקומות הלינה בוואט קט נוטים יותר לכיוון מלונות בוטיק בינוניים עד גבוהים, כך שתרמילאים צריכים לפספס את האזור הזה.

    06מתוך 07

    האנג דונג

    ברובע רחב הידיים מדרום לעיר צ'יאנג מאי יש הרבה אטרקציות תרבותיות וטבעיות שאסור לפספס, כולל ה"גרנד קניון" של צ'יאנג מאי, ספארי הלילה ומקור גילוף העץ המשובח של המחוז.

    "הגרנד קניון" הוא מחצבה לשעבר שמאז הוצפה והפכה ליעד הרפתקאות. חלק ממנו השתלט על ידי פארק המים גרנד קניון, חוויה ידידותית למשפחות עם קיאקים, אומגות וטרמפולינה צפה. אם מפגשים עם בעלי חיים הם יותר הקטע שלכם, בקרו בספארי הלילה של צ'יאנג מאי לאחר רדת החשיכה כדי לראות יצורים ליליים באלמנט שלהם.

    אם תרצו לטעום מהתרבות המקומית, וואט אינטארוואט (Wat Intharawat) הוא מקדש איקוני העשוי כולו מעץ, ללא עיטורי הזהב והתכשיטים של מקדשים בודהיסטיים תאילנדיים רבים. הגג התלת-שכבתי וגילופי העץ והטיח המורכבים אופייניים לאדריכלות לאנה המסורתית.

    בינתיים, בכפר גילוף העץ באן טאוואי (Baan Tawai) שורף רהיטים, עיצוב הבית ויצירות אמנות אחרות מעץ מבתי המלאכה המשפחתיים הרבים שלו. בואו לראות את בעלי המלאכה בעבודה; אם אתה רוצה לקנות את כל הפריטים הכבדים יותר שלהם, שירותי שליחויות נמצאים בכוננות כדי לעזור לשלוח את הרכישות שלך הביתה!

    07מתוך 07

    סאן קמפאנג

    כ-8 ק"מ ממזרח למרכז העיר, קטע של הכביש המהיר 1006 המכונה "כביש מלאכת היד" (Handicraft Highway) משופע בקהילות מלאכותיות שבמרכזן ייצור כלי לכה שחורים מסורתיים עם עיטורי זהב, תכשיטי כסף, כלי חרס של סלדון ומשי תאילנדי ארוג ביד.

    המפורסם מבין הקהילות הללו הוא בו סאנג, כפר ייצור המטריות ששיכלל את אמנות לקיחת נייר התות והפיכתו למטריות ולמגוון מוצרי נייר אחרים. המטריות בצבעים עזים מצוירות ביד עם פרחים או ציפורים. עצרו במוזיאון לאמנות עכשווית MAIIAM לפני שתצאו מהכפר להצצה לאמנות תאילנדית עכשווית.