צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מקדשים שחובה לראות בצ'אנג מאי

    גלו את המקדשים והוואטים החשובים ביותר בצ'יאנג מאי

    בחירת עמוד אחד בלבד של מקדשים שחובה לראות בצ'יאנג מאי היא אתגר לא קטן – העיר לא בדיוק חסרה אותם. ישנם מעל 300 וואט הפזורים ברחבי העיר והסביבה הכפרית. למעשה, אף מחוז אחר בכל תאילנד אינו ביתם של יותר.

    רוב המקדשים בצ'יאנג מאי הם בסגנון לאנה, שנבנה במאות ה־13 עד ה־18 והתאפיין בגגות עץ מעוגלים המצביעים כלפי מעלה. אלה מגיעים מהתקופה בה צ'יאנג מאי הייתה עיר הבירה של ממלכת לאנה ונחשבת לבירת הבודהיזם בדרום מזרח אסיה. תואר זה הוחזק גם על ידי אנגקור בקמבודיה, איוטאיה ליד בנגקוק ובאגאן במיאנמר. מה שמייחד את צ'יאנג מאי הוא שרוב המקדשים שלה עדיין שלמים ומתפקדים בעוד ששלוש ערי הבירה לשעבר של הבודהיזם נמצאות כולן כעת הרוסות.

    1. וואט פרה תאט דוי סוטפ

    שני סוטפ

    טוב עבור:

    • היסטוריה

    וואט פרה תאט דוי סוטפ (Wat Phra That Doi Suthep; ידוע בכינויו רק וואט דוי סוטפ) מחזיק בתואר המקדש המתויר, המפורסם והנערץ ביותר בצ'יאנג מאי. המסע במעלה הכביש ההררי המתפתל אל הכניסה הוא חוויה בפני עצמה, בין אם אתה עושה את זה על קטנוע שכור, כחלק מסיור פרטי או יושב בסונגטו צפוף עם המקומיים. החלק האחרון של המסע דורש לטפס 309 מדרגות כדי להגיע לצ'די המוזהב בן 600 השנים שבפסגה, המתנשא מעל בניין המקדש שמסביב, מגורי הנזירים והעיר צ'יאנג מאי.

    מקום: Road 1004 , מחוז מואנג צ'יאנג מאי, צ'יאנג מאי 50200, תאילנד

    2. מה צ'די לואנג

    העיר העתיקה

    טוב עבור:

    • היסטוריה

    מלון וואט צ'די לואנג (Wat Chedi Luang) שוכן במיקום נוח ממש באמצע העיר העתיקה, במרחק הליכה מרבים מהמלונות והשווקים הפופולריים ביותר. לואנג מתורגמת בשפת לאנה הישנה למשהו כמו "גדול מאוד", והמבנה המרכזי המתפורר והמסיבי בהחלט עומד בשמו. גובהו של הצ'די הראשי הוא 80 מטרים, מה שהופך אותו לנקודה הגבוהה ביותר בעיר העתיקה של צ'אנג מאי

    מתחם המקדש מתוארך לשנת 1385, אך מאז היו בו תוספות שונות, בנייה מחדש ושיפוצים. בעבר היה זה ביתו של בודהה האזמרגד הנערץ, שכיום תופס מקום של כבוד בארמון הגדול של בנגקוק.

    מיקום: 103 Prapokkloa Rd , טמבון סי פום, מחוז מואנג צ'יאנג מאי, צ'יאנג מאי 50200, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 6:5-<>:<>

    3. וואט פרה סינג

    העיר העתיקה

    טוב עבור:

    • היסטוריה

    וואט פרה סינג (Wat Phra Singh) הוא אחד המקדשים המרשימים ביותר בצ'יאנג מאי, בין השאר הודות לשיפוץ ענק במאה ה־19, וגם בזכות ליקוקים רבים של צבע מאז. בניין המקדש הראשי הוא הכוכב של המופע, הכולל את אותם גגות משופעים בסגנון לאנה וחזית מעוטרת בצורה מורכבת שזוהרת באור השמש.

    באזור פזורות סטופות ופגודות שונות, שהכניסה אליהן חופשית. מרחק הליכה מוואט צ'די לואנג בעיר העתיקה, ההמלצה שלנו היא להשתלב גם במהלך טיול בוקר או אחר הצהריים על 2 מטר או טוק טוק.

    מיקום: 2 Samlarn Rd , פרה סינג, מחוז מואנג צ'יאנג מאי, צ'יאנג מאי 50280, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 06:00-17:00

    טלפון: +66 (0)53 416 027

    4. מה סואן דוק

    שני סוטפ

    טוב עבור:

    • היסטוריה

    וואט סואן דוק (Wat Suan Duc) הוא אחד המקדשים הפחות מתוירים בצ'יאנג מאי, אבל עדיין שווה לבקר בו בזכות המגוון המסנוור של צ'די לבנים מבריקים המקיפים סטופה זהובה זוהרת. הוא ממוקם ממש מחוץ לחומות העיר על הכביש לכיוון האוניברסיטה ואזור נימן, כך שזה לא ממש קשה למצוא.

    וואט סואן דוק נבנה בסוף המאה ה־14 ונועד במקור לשמש מקום מקלט לנזיר נערץ מסוקותאי – בירת תאילנד באותה תקופה. יש שיעורי מדיטציה חינם ו'שיחות נזירים' בימי שלישי, חמישי ושבת בין השעות 17:30-21:00.

    מיקום: 139 Suthep Rd , סוטפ, מחוז מואנג צ'יאנג מאי, צ'יאנג מאי 50200, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 05:00-21:00

    טלפון: +66 (0)53 278 304

    5. מה אומונג

    שני סוטפ

    טוב עבור:

    • היסטוריה

    וואט אומונג בהחלט מראה את גילו 700 שנה, למרות חידושים רבים לאורך השנים. הסטופה המרכזית, המתפוררת ושחוקת מזג האוויר, מתנשאת לשמיים, ושוכנת סביב גן טרופי מטופח ומדשאות ירוקות אלגנטיות למראה. הסטופה המרכזית אמנם מספקת תמונה מסודרת, אבל בוואט אומונג יש עוד הרבה מה לעשות. תוכלו להאכיל את הדגים והצבים בבריכה המרכזית של הגן, להסתובב בין 'העצים המדברים' המציעים עצות (בתאילנדית ובאנגלית), ולרדת למחתרת כדי לבדוק את סדרת המנהרות העתיקות. מצא אותו ממש מעבר לשדה התעופה, למרגלות הר דוי סוטפ.

    מיקום: 135 Moo 10, מחוז מואנג צ'יאנג מאי, צ'יאנג מאי 50200, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 05:00-20:00

    טלפון: +66 (0)85 033 3809

    6. וואט פרה תאט דוי קאם

    שני סוטפ

    טוב עבור:

    • היסטוריה

    וואט פרה תאט דוי קאם (Wat Phra That Doi Kham) מפורסם בעיקר בקרב המקומיים בזכות הבודהה היושב הענק שלו, אך הוא אחד המקדשים הפחות מוכרים בצ'יאנג מאי לתיירים זרים הודות למיקומו המרוחק במקצת. עם זאת, הוא מרהיב בדיוק כמו רבים מהמקדשים הפופולריים יותר בעיר.

    מבנה הבודהה הענק מתנשא כמעט 20 מטרים באוויר, צבוע לבן וזהב בוהק. מתחם המקדשים כולו נבנה לפני יותר מ-1,000 שנה, עם שפע של מקדשים, פגודות ושרידים שניתן לחקור באזור הגן הטרופי למרגלות רכס הרי דוי סוטפ (Doi Suthep). זה ידוע גם בשם "מקדש הר הזהב".

    מקום: Mae Hia , מחוז מואנג צ'יאנג מאי, צ'יאנג מאי 50100, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 06:00-18:00

    7. וואט סרי סופאן

    העיר העתיקה

    טוב עבור:

    • היסטוריה

    וואט סרי סופאן (Wat Sri Suphan) הוא מקדש מרכזי בצ'יאנג מאי שבולט מאוד מהשאר עם מעטפת מבריקה של צבע כסף שמנצנץ באור השמש. קצות הסטופות עשויות כסף מלא ובעלות תצוגת אור ניאון שגורמת למקדש לזהור בכמה צבעים בלילה – אכן מחזה מדהים.

    מתחם המקדשים מתוארך למעשה למאה ה-16, אם כי מבנה הכסף הראשי חדש בהרבה, עם אולמות נוספים ומבני נזירים בקרבת מקום. יש כאן גם בית ספר לעבודה עם כסף, שעוזר להעביר הלאה את המסורות שהובילו להקמת המקדש. מצאו אותו ממש מדרום לחומות העיר העתיקה בדרך וואלאי, קרוב לשוק סוף השבוע.

    מקום: Wua Lai Rd , טמבון האי יה, מחוז מואנג צ'יאנג מאי, צ'יאנג מאי 50100, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 6:6-<>:<>

    טלפון: +66 (0)53 274 705

    8. מה צ'יאנג מן

    העיר העתיקה

    טוב עבור:

    • היסטוריה

    וואט צ'יאנג מאן שימש בעבר כמקום מגוריו של מייסד העיר, המלך מנגרי, זמן קצר לאחר בנייתו במאה ה-13. זה הופך אותו לאחד העתיקים באזור. המקדש עצמו הוא מחזה מרהיב מכל זווית אפשרית, כאשר הפגודה הישנה המתפוררת מציעה הצצה להיסטוריה העשירה של וואט צ'יאנג מאן, ואילו אולם המקדשים החדש יותר מציג דוגמה מצוינת לאדריכלות לאנה מסורתית שהשתמרה היטב לאורך השנים. מצא אותו ברחוב Ratchaphakhinai, ליד שער צ'אנג פואק בחלק הצפוני של העיר העתיקה.

    מיקום: פינת דרך ראטצ'אפאקהינאי ודרך פרה פוקלאו סוי 13

    פתוח: 08:00 – 17:00

    9. וואט לוק מולי

    העיר העתיקה

    טוב עבור:

    • היסטוריה

    וואט לוק מולי (Wat Lok Molly) ידוע בגג העץ המרשים בן שלוש הקומות שלו ובמיקום מצוין קרוב מאוד לשער צ'אנג פואק (Chang Puak Gate), בקצה הצפוני של העיר העתיקה. עם זאת, המקדש הראשי שוחזר היטב, אם כי הצ'די הרעוע מאחור מראה את גילו האמיתי של המקדש, שראשיתו בסביבות המאה ה־14.

    למרות שוואט לוק מולי נמצא במיקום מרכזי מאוד, הוא פשוט מוסתר מהכביש, כלומר רוב התיירים מתגעגעים אליו, מה שמאפשר לו ליהנות מקצת יותר שקט ושלווה בהשוואה לכמה מהמקדשים האחרים בעיר.

    מיקום: 298/1 Manee Nopparat Rd , מחוז מואנג צ'יאנג מאי, צ'יאנג מאי 50200, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 6:5-<>:<>

    10. איזה פאן טאו

    העיר העתיקה

    טוב עבור:

    • היסטוריה

    וואט פאן טאו הוא שכן צנוע מאוד לוואט צ'די לואנג – המקדש המפורסם ביותר בעיר העתיקה של צ'יאנג מאי. למרות גודלו, עדיין שווה להסתכל על העיטורים המקושטים והפסלים המפורטים הפזורים ברחבי הגן. הוויהאראן (viharan – אולם הטקסים) של המקדש הוא אחד ממבני העץ הבודדים שנותרו בצ'יאנג מאי.

    הגן עצמו משמש לעתים קרובות כמוקד לחגיגות במהלך איי פנג ( Yee Peng ) – הגרסה הייחודית של צ'יאנג מאי לפסטיבל לואי קראתונג (Loi Krathong) בתאילנד, המתמקדת יותר בפנסים המרחפים באוויר ולא במים.

    מיקום: 127/7 Prapokkloa Rd , טמבון סי פום, מחוז מואנג צ'יאנג מאי, צ'יאנג מאי 50200, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 7:5-<>:<>

    טלפון: +66 (0)53 814 689