צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מוזיאון הפולקלור של לאנה

    גלו את סיפורה של לאנה במוזיאון הפולקלור של לאנה

    צ'יאנג מאי שהיא העיר המסורתית של תרבות לאנה היורשת את המסורת, התרבות ואורח החיים שלה מאז העת העתיקה מדור לדור. רבים מהם מצטיינים ומתארים בעדינות את זהותה של עיר עתיקה זו ואת האמונה והדת הבודהיסטית שנצמדו בחוזקה להיות חלק מאורח החיים, האמנות, התרבות והאומנות של לאנה.

    המטיילים שבאים לבקר בצ'אנג מאי יכולים לחקור את הציוויליזציה האקזוטית והמפוארת הזו של לאנה מהעבר ועד ההווה ב"מוזיאון לאנה פולקלור "שם המקום הקים את התערוכה על אורח החיים היפה. והמאפיין באמנות הבודהיסטית שהוצג במכשיר הפולחני, בארכיטקטורה, במנהג, בציור ובמלאכת היד של לאנה באמצעות הצגה שונה כדי לרשת ולפרסם למי שמעניין כולל לתייר בצייתנות.

    חשיבותו של מוזיאון הפולקלור של לאנה

    בימים עברו, אם טיילתם באתר אנדרטת שלושת המלכים הידוע ממש בקרב אזרחי צ'אנג מאי כסמל או נקודת ציון אחרת של העיר הזו. והצד הנגדי הוא הבניין האירופי העכשווי הלבן עומד באלגנטיות כי ידוע המקומי הוא "בית המשפט האזרחי". באותה תקופה, זה היה ללא ספק עבור רבים סקרנים לגבי המקום שכן זה היה רגיל לראות את השער היה סגור כל הזמן. עם זאת, השער נפתח ומקבל בברכה את כל המבקרים בשל בית המשפט הופך להיות אטרקציה תיירותית חדשה בצ'אנג מאי עם הכותרת החדשה שלה כמו "מוזיאון לאנה פולקלור".

    מוזיאון הפולקלור של לאנה הוא יצירת המופת של ראש עיריית צ'יאנג מאי. המיקום הוא יעד מושלם להתחיל את המסע שלכם בעיר היסטורית זו מכיוון שתכירו באחת "הציוויליזציה המפוארת והיקרה ביותר" של תאילנד ודרום מזרח אסיה לאחר שתסיימו את הסיור במוזיאון כאן.

    מצד אחד, מוזיאון לאנה פולקלור לזכרם של הרבה אנשים שהיה פעם הארכיטקטורה הלבנה מאתר יוצא מן הכלל מול אנדרטת שלושת המלכים הוא החצר המלכותית לשעבר במרכז העיר והפך להיות בית המשפט האזרחי של המחוז, אז זה כרגע המוזיאון, סוף סוף. המוזיאון הקצה 18 מחיצות עם הצגת אורח החיים, ההיסטוריה של הבודהה, האמנות הבודהיסטית, מכשירים לטקסים, האדריכלות והאמנויות של הלאנה מהימים ההם.

    אודות מוזיאון הפולקלור של לאנה

    מהעבר ועד היום, צ'יאנג מאי מקובלת כאחד מציוני הדרך התיירותיים המובילים בטריטוריה הצפונית של תאילנד. העיר לאנה העתיקה עם יותר מ -700 שנות היסטוריה עשירה בתרבות ואומנות יקרות ערך שאין ספור לשריין לדור הבא. המוזיאון מציג את הזהות הייחודית של תרבות לאנה שהיא עדינה ומגוון, גם מקרינה את החוכמה וההגדרה המסתתרות עם אמונתה של לאנה בהרמוניה.

    מוזיאון הפולקלור של לאנה נפתח רשמית ב-13 באוגוסט 2018, בראשותה של נסיכת HRH מהא צ'אקרי סירינדהורן. המקום שמטרתו לשמש כאטרקציה התיירותית האלטרנטיבית שאוספת הן את החינוך והן את האמנות של לאנה בעבר ומציגה את היצירתיות כדי למשוך את התייר לבוא לבקר או אפילו להישאר לטווח ארוך בצ'אנג מאי יותר. כמו כן, הוא מציע את ההזדמנות לתייר ללמוד על תולדות האמנות והחוכמה של לאנה שהיא הבסיס החיוני של העיירה ולהעריך באמת את ערכה יותר מתמיד.

    המוזיאון מורכב מ -18 מחיצות עם הנושא השונה של התערוכות כולל;

    • קואנג קאו לאנה או חצר מקדש לטקסים מיוחדים
    • בתוך אולם תמונות בודהה
    • מנחת הלל לאנה
    • פסל לאנה
    • הא חרואה תאן
    • ציור קיר לאנה
    • לאנה ציור
    • כלי קרמיקה ולכה
    • סלים ארוגים המתפרנסים
    • מוזיקה וסגנון חיים
    • לאנה טקסטיל
    • ההיסטוריה של בניין מוזיאון הפולקלור של לאנה
    • לאנה מהנקהפאן ועוד

    סיור במוזיאון

    עם הכניסה לתא הכניסה בחזית הבניין, המבקר יקבל את העלון עם פירוט התערוכות והמפה. החלק הראשון הוא "Kuang Kaew Lanna" המשכפל את אורח החיים והטקסים של לאנה המשפיעים על האדריכלות והאמנות הבודהיסטית. "בתוך אולם תמונות בודהה" הוא החדר הסמוך המציג את הסיפור הרלוונטי מקודמו בכוונה.

    בתוך אולם תמונות בודהה

    למרות שהזמן עובר למעלה ממאות שנים לאורך תהילתם של שליטי צ'יאנג מאי עד שהיא נמוגה עם הזמן. עם זאת, הרמז שהתחפש לאמנות שנוכחת בעיקר דרך מרכז הקהילה ב"מקדש" הקודם. התערוכה בחלק זה מציגה בצורה מסודרת את סיפורה של מנחת הפולחן וכל פרי יוזמה הקשורה לדתיים כגון הסגנון השונה של "טונג" דגל לאנה ששימש באירוע השונה הן בטקס נבואה והן בטקס מזל רע. זה מוביל את המבקר להבין את המשמעות האמיתית של טונג שאינו משמש רק למטרת הקישוט.

    "פיסול לאנה בבודהיזם" שהחל מאז ימי קדם בתקופת הקמת העיר. יצירותיו של בעל המלאכה המקומי לאומן החצר המלכותית וטקס "הא חרואה תאן" (מסורת צפונית של עשיית הכשרון הבודהיסטי בחודשים אוקטובר-נובמבר). עבודות הפיסול ומלאכת היד השונות – קרמיקה, כלי לכה, אריגת סלים, מוזיקה וביצוע האמנות שהתחברה לבודהיזם עם הכיתוב המפורט לכל התערוכות. אז זה לא רק משעשע לתייר אלא גם מחנך אותם.

    לאנה טקסטיל בקומה השנייה

    בקומה השנייה, זוהי תערוכת הטקסטיל של לאנה המציגה את השושלות המגוונות של אזרח לאנה. כל פיסת בד המוצגת כאן היא עתיקה עם הדוגמה הקלאסית שהיא אינספור מכיוון שעיצוב כלשהו כבר נכחד. חלקם יותר ממאות שנים אך עדיין במצב מושלם עם הגנה טובה מפני צאצאי היוצרים.

    "לאנה מהאנקהפאן", התערוכה המציגה את הרגליה לסגוד לפרה בורומאתאט (הפגודה שאחסנה את שרידי הבודהה), שרידי הבודהה, פסלי בודהה עתיקים, אביזרים שונים מהלאנה העתיקה שקשה לראות באופן כללי.

    אנדרטת שלושת המלכים מול מוזיאון הפולקלור של לאנה

    לאחר מכן, נחצה את הרחוב לחלק האחורי של אנדרטת שלושת המלכים שהיא המיקום של "המרכז ההיסטורי של צ'יאנג מאי" שם ילמד התייר על ההיסטוריה של ממלכת לאנה והעיר צ'יאנג מאי מאז הקמתה לפני שלטונו של המלך מנגראי. כמו כן, העדויות התרבותיות בתקופה שהמדינה נשלטה על ידי בורמה והחזירה לעצמה את העצמאות עד שהעיר עברה ממדינת התלות לצ'יאנג מאי, פרובינציה של תאילנד.

    צפו בפריטי הצילום הנדירים לאורך החומה העתיקה. מן הראיות הניח כי הוא שייך וואט פרה קאו שנוצר בתוך הארמון בעקבות האמונה של ממלכת Rattanakosin כמו המקדש של בודהה האזמרגד כי ממוקם בתוך הארמון הגדול במטרופולין בנגקוק.

    באופן לא מפתיע, רוב המבקרים המבצעים צ'ק-אין במוזיאון הפולקלור של לאנה ובמרכז ההיסטורי של צ'יאנג מאי הם תיירים זרים. הם בכוונה לקנות את הכרטיס לבקר במקום אפילו הסינים שאנחנו יכולים לרמוז שזה לא קבוע בתוכנית הסיור בהחלט. התיירים עם החוברת ביד קוראים את הפרטים וגם מתארים לילדיהם ששמים לב למידע המרגש הזה שהוא סצנה כל כך מקסימה לראות כמארח.

    לגבי התלבושת, למרות שמוזיאון לאנה פולקלור אינו מחמיר, עם זאת, יהיה זה ראוי לכל המבקרים להתלבש בנימוס.

    למד והעבר את הנרטיב החשוב של לאנה

    "טוסנאי בוראנופקורן", אמר ראש עיריית צ'יאנג מאי כי "לפני שנים רבות, עיריית צ'יאנג מאי שמה לה למטרה לפתח את החלל במרכז העיר כך שיהיה האטרקציה התיירותית שבה המקום משמש כמרכז שאוסף את פיסות הראיות שהן זהותה של לאנה. מטרתו של מוזיאון לאנה פולקלור היא המקום המשולב שבו אטרקציה תיירותית ומרכז למידה להעריך את התרבות ואת אורח החיים של צ'אנג מאי לקהל העולמי. כמו כן, המקום שואף לשמר את תולדות האמנות כולל חוכמת ממלכת לאנה שירשה מדור לדור.

    התוכנית להציב את המוזיאון כמרכז הלמידה של תולדות האמנות והחוכמה של לאנה הניעה את התושבים המקומיים עם המצפון של שימור עיר הולדתם בטווח הארוך. הרעיון לחבר בין מוזיאון לאנה פולקלור למרכז ההיסטורי של צ'יאנג מאי הוא גם מחיאות כפיים לפיתוח וקידום המגזר הפרטי בעיר לתמיכה בשימור שבו ניתן לעשות גם את האינטגרציה והאחדות האמיתית".

    עוד הוסיף ראש העיר כי "מיקומו של מוזיאון הפולקלור של לאנה, בעבר היה חלק מחצר המלוכה שהאמינה כי זהו "הארמון הקדמי" שכן הוא מורשתו של "המשנה למלך צ'או סורייה". בתחילה, המשנה למלך יציע את המקום להיות בית העירייה של צ'יאנג מאי מאז 1899, עם זאת, על פי כוונתה של הנסיכה דארה ראסמי להקדיש חלק ממקום מגוריה לממשלה כדי להקים את בית העירייה (כיום הוא מרכז האמנויות והתרבות של צ'יאנג מאי). לכן, חצר המלוכה של צ'או סורייה ירשה לצ'או נוי לאו קאו, בנו, במקום זאת".

    לאחר מכן, המשרד רכש את הנכס כדי לבנות את בית המשפט האזרחי של צ'יאנג מאי במקום הישן שנמצא סביב מרגלות גשר נאוואראט. שטחה של פיסת האדמה הוא כ-9,600 מ"ר, והיא כוללת את שטחם של מרכז התרבות והאמנויות של צ'יאנג מאי, המרכז ההיסטורי של צ'יאנג מאי ומוזיאון לאנה פולקליי. תפיסה זו היא שילוב של כל המבנים המשמעותיים באותו אזור שכולם ניתנים לחיבור על ידי הרעיון לשמר ולפתח את הנכס במרכז העיר כראוי. כתוצאה מכך, המיקום יעיל באטרקציה תיירותית שתוביל את העיר להיות עיר ראויה למגורים בת קיימא. הפרויקט עלה על THB 70 MB בסך הכל של הון.

    "Juthaporn Inthawongse" ראש מחלקת יחסי ציבור ופעילות, מוזיאון לאנה פולקלור הציע כי "בתוך המוזיאון, זו תערוכה בשם "קואנג קאו לאנה" שהיא מקור האמנות הבודהיסטית בלאנה, האמונה המיושנת של האנימיזם שהתמזגה עם הטקסים הדתיים. הוא ייצג את האמונה בבודהיזם של אנשי לאנה באמצעות יצירות האמנות והארכיטקטורות, בפרט, הוויהארה. יצירת האמנות הבודהיסטית מתוך האמונה והקישוט העדין והקישוט של המנחות שהסתירו גם את החוכמה הבודהיסטית המשמעותית של לאנה.

    לכל חדר במוזיאון יש את הנושא השונה של התערוכה. לדוגמה, " מנחת לאנה " שסיפקה את התבנית הגדולה הקשורה לדת ולדברים משמחים. ציור קיר לאנה של משפחת האומנים של צ'יאנג מאי, הייחודי בסגנונו ובאמנות שהושפעה מממלכות שכנות אחרות. כמו כן, התמונה על חפצים במיוחד הציור על הזכוכית ועלי הדקל שהיא הדרך לתעד כל ענפי הידע בעת העתיקה – קוסמולוגיה, פוליטיקה, אסטרולוגיה, ספרות, מרשם וקעקוע יאנטרה.

    בדיוק כמו שתחזרו לעידן ממלכת לאנה העתיקה, כך תהיו עדים לסימולציה של חרואה מאשר טקס, טקסים מסורתיים וסיפור המוזיקה שהתחברה לאורח החיים של לאנה. כמו כן, האוכל, טקסטיל לאנה, קרמיקה, פסל הבודהה וחפצים יקרים אחרים שנמצאים כולם יחד כאן במוזיאון זה.

    מידע תיירותי של מוזיאון הפולקלור של לאנה

    זמן ההפעלה:

    מוזיאון הפולקלור של לאנה פתוח בין השעות 8:30-5:00 בימים שלישי עד ראשון (כולל חגים ציבוריים). האתר נסגר ביום שני ובמהלך פסטיבל סונגקראן.

    דמי כניסה:

    תאילנדית: מבוגר: THB 20 וילדים: THB10

    זר: מבוגר: THB90 וילדים THB40

    *לבירורים נוספים ניתן לפנות (+66) 053-217793

    איך להגיע לשם

    מוזיאון הפולקלור של לאנה נמצא על דרך פרה פוקלאו, הצד הנגדי של אנדרטת שלושת המלכים במרכז העיר צ'יאנג מאי.