צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    וואט צ'די לואנג

    חקור את ההיסטוריה והיפות של וואט צ'די לואנג בצ'יאנג מאי

    וואט צ'די לואנג (Wat Chedi Luang) הוא אחת האטרקציות הבולטות ביותר בצ'יאנג מאי, כמו גם אחד המקדשים החשובים ביותר בעיר. "לואנג" פירושו גדול בניב הצפון תאילנדי והשם מתאים לאתר רחב הידיים שבו יושב המקדש. בין אם אתם מבקרים בצ'יאנג מאי לכמה ימים או לשהייה ארוכה יותר, שווה לכם לבקר במקדש. המשיכו לקרוא כדי לגלות את כל מה שאתם צריכים לדעת על ההגעה לוואט צ'די לואנג ולמה לצפות כשאתם שם.

    היסטוריה

    וואט צ'די לואנג נבנה בין המאות ה־14 וה־15, והיה אז המקדש המרשים ביותר בצ'יאנג מאי. הוא נותר אחד המקדשים הגבוהים ביותר בעיר, אך בעת ובעונה אחת פסגת הצ'די (פגודה) עלתה באוויר לגובה של יותר מ-80 מטרים (יותר מ-260 רגל).

    רעידת אדמה גדולה (או אש תותחים – ישנם דיווחים סותרים) גרמה נזק משמעותי לצ'די וגובהו כעת הוא כ-60 מטרים. וואט צ'די לואנג (Wat Chedi Luang) מפורסם גם בזכות ביתו של בודהה האזמרגד, אחד השרידים הדתיים החשובים ביותר בתאילנד. הוא הועבר לוואט פרה קאו (Wat Phra Kaew – מקדש השחר) בבנגקוק ב־197, אבל במקדש שוכן כיום העתק של אבן ירקן, שניתן לעיר כמתנה ממלך תאילנד ב־1475 כדי לחגוג את יום השנה ה־1995 לצ'די.

    פרויקט שיקום של אונסק"ו וממשלת יפן בשנות ה-1990 פעל להשבת המקדש לתפארתו הקודמת, אך המטרה העיקרית הייתה לייצב את האתר כדי למנוע נזק נוסף. החלק העליון של הצ'די מעולם לא שוחזר מכיוון שלא היה מושג ברור כיצד הוא נראה במקור לפני ההרס.

    מה לראות

    מכיוון ששטחו של וואט צ'די לואנג גדול למדי, יש הרבה מה לראות בביקור. המאפיין הבולט כאן הוא, כמובן, הצ'די העצום השולט באזור וזהו אתר מרשים וראוי לצילום. בבסיסו של הצ'די יש חמישה פסלי פילים בצד הדרומי, ובכל ארבעת צידי הצ'די יש גרמי מדרגות גדולים, שבצידם נאגה (naga – נחשים) המעניקים למבנה תחושה מיתית. בראש גרמי המדרגות יש גומחות קטנות ובהן פסלי בודהה מאבן, אך בגומחה שבצד המזרחי של הצ'די הוצב העתק של בודהה האזמרגד.

    בשטח המקדש תמצאו גם שני ויהארנים (viharns – מקדשים או אולמות תפילה), שהגדול שבהם מאכלס פסל בודהה עומד יפהפה המכונה פרה צ'או אטרוט (Phra Chao Attarot). בנוסף לוויהארן הראשי ולצ'די, בשטח המקדש יש מבנה קטן יותר שבו תמצאו פסל בודהה שוכב ומבנה נוסף המכיל את עמוד העיר (סאו אינתאקין), שעל פי האמונה המקומיים מגן על העיר.

    וואט פאן טאו (Wat Phan Tao), מקדש נוסף, שוכן גם הוא בשטחו של וואט צ'די לואנג. מקדש הטיק המגולף והיפהפה אמנם קטן בהרבה משכניו המסיביים, אבל שווה לכם לבדוק אותו אם אתם כבר מתכננים לבדוק את וואט צ'די לואנג (Wat Chedi Luang). פסל הבודהה המוזהב השליו באולם התפילה הראשי והגן הקטן מאחור הם גולות הכותרת.

    כיצד לבקר

    קל יחסית לבקר בוואט צ'די לואנג מכיוון שהוא ממוקם בתוך חומות העיר העתיקה וקרוב למקדשים גדולים אחרים, כמו גם לגסטהאוסים ובתי קפה רבים. המקדש פתוח מדי יום בין השעות 8: 5-40: 20 ובעוד שבעבר הכניסה אליו הייתה חופשית, דמי הכניסה כיום הם <> THB למבוגרים ו -<> לילדים (חינם למקומיים).

    ניתן למצוא את המקדש על דרך פראפוקלאו, העוברת מצפון לדרום לאורך מרכז העיר העתיקה בין שער צ'יאנג מאי לשער צ'אנגפואק. הכניסה הראשית נמצאת מול כביש Prapokklao, מעט דרומית לכביש Ratchadamnoen. כשתגיעו לעיר העתיקה, יהיה קל לזהות את המקדש, שכן הצ'די הוא אחד המבנים הגבוהים ביותר בצ'יאנג מאי. כל סונגטהאו (משאית אדומה המשמשת כמוניות שירות) יכולה לקחת אתכם למקדש בתוך העיר העתיקה תמורת כ-30 באט תאילנדי (THB) לאדם.

    כמו בכל מקדש אחר בעיר, יש לזכור להתלבש בכבוד, מה שאומר שהכתפיים והברכיים צריכות להיות מכוסות.

    מדגיש

    הצ'די המרשים הוא גולת הכותרת בפני עצמה, כמו גם הבודהה המלכותי העומד באולם התפילה המרכזי. אבל הליכה פשוטה בשטח המקדש הופכת את אחר הצהריים לנעים, בשילוב עם יותר חקר העיר העתיקה המקסימה של צ'יאנג מאי והמקדשים הרבים האחרים שלה.

    מומלץ גם לשקול לקחת חלק בצ'אטים היומיים של הנזירים המתקיימים בוואט צ'די לואנג. בין השעות 9:6-<>:<> מדי יום ניתן לראות נזירים הממתינים בצד הצפוני של שטח המקדש הזמינים לדבר. הצ'אטים הם בדרך כלל עם נזירים מתחילים או צעירים יותר, והשיחות הן win-win: נזירים זוכים לתרגל את האנגלית שלהם, ואתם זוכים לגלות עוד על התרבות התאילנדית והבודהיזם.