צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    בזאר הלילה של צ'יאנג מאי

    לילה בזאר פלייס צ'אנג מאי

    כתובת41 Changklan Rd, Tambon Chang Khlan, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50100, Thailand

    טלפון +66 53 283 250

    אינטרנט בקר באתר

    בין אם אתם מחפשים מזכרות ובין אם לא, טיול בבזאר הלילה המפורסם של צ'יאנג מאי הוא תמיד חוויה משתלמת לאווירה התוססת, לאוכל וכמובן להזדמנות למצוא מציאה. בזאר הלילה בצ'יאנג מאי הוא אחד המפורסמים ביותר בתאילנד – ויש לכך סיבה טובה, כמו גם אחד משווקי הערב העתיקים ביותר במדינה. ההיצע העצום של הדוכנים נמשך לאורך כמה רחובות והופך את הערב למרגש, בין אם אתם קונים או סתם גולשים במגוון עבודות היד, התכשיטים, הבגדים, האמנות ועוד. הרצועה, שאורכה כמעט 1.5 ק"מ, כוללת גם רחובות צדדיים עמוסים בדוכנים, כמו גם הזדמנות לטעום כמה ממאכלי הרחוב המפורסמים של צ'יאנג מאי.

    פריסה ומיקום

    קודם כל הדברים הראשונים; בזאר הלילה של צ'יאנג מאי הוא לא מסוג המקומות שאפשר לקפוץ אליהם לכמה דקות. זהו שוק לילה משמעותי שלוקח כמה שעות לכסות לחלוטין. ניתן למצוא את הבאזאר בצד המזרחי של העיר העתיקה המוקפת חומה של צ'יאנג מאי, שמרכזו לאורך דרך צ'אנג קלאן בין הכבישים טאפאה וסרידונצ'אי ומשתרע על סמטאות קטנות יותר ורחובות צדדיים.

    זה אולי יפתיע אתכם, אבל במהלך היום, דרך צ'אנג קלאן היא רחוב רגיל עם חנויות שונות, מלונות ומסעדות. אבל עד רדת החשכה, יש לך שוק ראשי שאורכו כמעט קילומטר. התחילו בצד אחד של הרחוב, וברגע שתגיעו לסוף השוק, חצו ועשו את דרככם חזרה לאורך הצד השני. אבל כשאתה משוטט, הקפד להציץ ברחובות הצדדיים הקטנים כדי לראות מה מוצע כי אתה אף פעם לא יודע מה אתה עלול למצוא. ספקים קטנים יותר מקימים לעתים קרובות חנות בסמטאות קטנות, כך שכדאי לשמור על עיניים פעורות.

    מתי כדאי לבקר

    לא משנה כמה זמן אתה בצ'אנג מאי אתה אמור להיות מסוגל לסחוט ביקור בבזאר הלילה מכיוון שהוא פתוח בכל ימות השנה ללא קשר למזג האוויר, משעות בין הערביים ועד סביבות חצות. כדי לראות את השוק בעיצומו, הגיעו אחרי השעה 6:<>. אם במקרה תהיו באזור בשעות אחר הצהריים המאוחרות, סביר להניח שתבחינו ביותר מכמה פועלים שמזיזים דוכני מתכת ומיישרים אותם במעלה ובמורד שני צידי הכביש הראשי. עד שהשמש תשקע, רוב הרוכלים יעמיסו את מרכולתם בדוכנים שלהם. אם אתה רוצה שיהיה לך קצת מרווח נשימה כשאתה גולש, לך מוקדם. אם אתה מגניב עם המונים, לך בכל עת.

    מה לקנות

    האפשרויות שלך הן אינסופיות לכאורה כשמדובר מה לקנות בבזאר. זה לא המקום להבקיע מוצרים יוקרתיים, אבל זה לא אומר שלא תתפנקו בבחירה מבחינת מה שיש. ומכיוון שרבים מהדוכנים בסופו של דבר מוכרים פריטים דומים, אל תרגישו צורך לצלם את הדבר הראשון שאתם רואים. ייתכן שתוכלו להשיג את החולצה או את כיסוי הכרית הרקום בזול יותר איפשהו בבלוק הבא. הסחורות הרבות המוצעות כוללות את חולצות הטי הנ"ל, כלי בית, שמלות, אמנות, מכנסי פילים, תכשיטים, נעליים, תיקים, מכנסיים קצרים תאילנדיים, צעצועים, עתיקות, משקפי שמש ללא דופק ועוד.

    מבחינת המקום שבו תוכלו למקד את מאמצי הגלישה והמיקוח שלכם, כמה מהדברים הטובים ביותר שכדאי לשים לב אליהם כוללים משי תאילנדי, גילופי עץ (בונוס אם אתם רואים מישהו בפעולה מגלף בדוכן), קופסאות אורז מבמבוק, סבונים ונרות מגולפים ביד, בגדים תאילנדיים מסורתיים כמו מכנסי הדייגים הנוחים במיוחד, תבלינים (כדי שתוכלו לבשל כמה מאכלים תאילנדיים טובים בבית) ותכשיטי כסף.

    איפה ומה לאכול

    אתה לא תהיה רעב בעת ביקור בבזאר. האפשרויות לנשנש אוכל רחוב, לעצור למשקה או לאכול ארוחה במסעדה א-לה-קארט יש בשפע, כך שלא משנה מה מצב הרוח שלכם, סביר להניח שתמצאו אותו. שימו לב לברים ומסעדות הממוקמים הרחק מהדוכנים, מהם יש רבים. שימו לב כי מקומות אלה בשל נוטים להיות עסוקים משעה 7:<> ואילך בשל מיקום שוק הלילה העיקרי שלהם, כך שאם אתם רוצים מושב, הגיעו מוקדם כדי לתפוס מקום טוב.

    אם אתם מתכננים להיות בשוק לאורך זמן יש המון אפשרויות לנשנושים, כולל אורז דביק מנגו (פיק-אפ נהדר), שייק פירות, ספרינג רול, רוטי (גרסת הבננה היא חובה לנסות), גלידה ומגוון מנות אטריות פשוטות ובשרים על האש.

    ממוקם בסמוך לקצה התחתון של שוק הלילה של צ'יאנג מאי ברחוב צ'אנג קלאן, תמצאו גם את שוק אנוסארן, שבו שפע של דוכני אוכל לבחירה, שבהם תוכלו למצוא אוכל במחירים נוחים.

    טעויות שיש להימנע מהן

    יש כמה דברים שכדאי לזכור כשאתם מבקרים בבזאר הלילה של צ'יאנג מאי כדי להפיק את המרב מהחוויה שלכם. בשל הכמות העצומה של המבקרים, תלוי מתי אתם מגיעים, סביר להניח שתחלקו מקום עם אשכולות גדולים של אנשים איטיים – סבלנות היא חיונית אם אתם רוצים להימנע מתסכול. השתדלו להגיע בדיוק כשהעניינים מתגלגלים (בסביבות השעה 6:<>) לפני שהרחובות נסתמים כדי שתוכלו לגלוש בקצב מהיר יותר.

    בזמן שאתה גולש, זכור להתמקח אם אתה רואה משהו שאתה רוצה לקנות. לא רק שזה צפוי, זה גם חלק מהכיף. המחירים ייראו זולים בסטנדרטים של צפון אמריקה, אך לעתים קרובות המחירים הללו מסומנים בעלייה של לפחות 20 אחוזים. רק זכרו להיות מנומסים. אין טעם להתעצבן אם ספק לא יעמוד במחיר הרצוי. יש כל כך הרבה דוכנים לבחירה שאתה יכול בקלות פשוט להמשיך הלאה.

    כמו כן, הרבה יותר קל להחזיק באט תאילנדי בהישג יד אם אתם מתכננים לבצע רכישות כלשהן, מכיוון שרוב הספקים ככל הנראה לא יוכלו לתת לכם שינוי במטבע המקומי שלכם.