צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    וואט פרה תאט דוי סוטפ

    צ'יאנג מאי היא עיר מלאה במקדשים. כשאתה מגלו את העיר העתיקה אתה לא יכול ללכת יותר מכמה מטרים בלי לראות אחד וכולם שווים את זמנך כמטייל. אבל אחד המקדשים הקדושים ביותר בצפון תאילנד, זה שמכתיר את הר דוי סוטפ בפאתיה המערביים של צ'יאנג מאי, הוא בהחלט משהו שאסור לפספס. תכנון טיול במעלה ההר כדי לראות את המקדש הוא מאמץ קל למדי מצ'אנג מאי ויש דרכים שונות לעשות זאת. לא משנה באיזו אפשרות תבחרו, הנופים הנשקפים מהמקדש ויופיו של האזור שמסביב הופכים לטיול יום כדאי מהעיר. המשיכו לקרוא כדי לגלות עוד על וואט פרה תאט דוי סוטפ, איך להגיע לשם ולמה לצפות כשתגיעו.

    היסטוריה

    סוטפ עצמה היא מחוז במערב העיר צ'יאנג מאי ואחד שמקבל את שמו מההר הסמוך (דוי פירושו הר בצפון תאילנד), והמקדש בפסגה – וואט פרה תאט דוי סוטפ, נמצא בצד ההר. ההר, יחד עם דוי פוי השכן, יוצרים את הפארק הלאומי דוי סוטפ-פוי. מבחינת המקדש המרשים, הבנייה בוואט דוי סוטפ החלה בשנת 1386 ועל פי האגדה העממית, המקדש נבנה כדי להחזיק חתיכה מעצם הכתף של הבודהה.

    אחת העצמות הללו הורכבה על פיל לבן קדוש (סמל חשוב בתאילנד) שטיפס אז על הר דוי סוטפ ונעצר ליד הפסגה. לאחר שחפר שלוש פעמים, הפיל שכב ומת בעדינות בג'ונגל. המקום בו שכב הוא כיום המקום בו נבנה מקדש דוי סוטפ.

    איך מגיעים לוואט פרה תאט דוי סוטפ

    ישנן מספר דרכים להגיע לדוי סוטפ כדי לראות את וואט פרה תאט דוי סוטפ, כולל השכרת רכב, אופנוע או קטנוע אם אתה רוכב מנוסה, טיולים רגליים, נסיעה על סונגטאוו אדום (משאיות אדומות הפועלות כמו מוניות שירות בכל רחבי צ'אנג מאי), השכרת סונגטהאו למשך הטיול שלך, או על ידי סיור מודרך.

    נהיגה: אם תחליטו לנהוג בעצמכם (ברכב או באופנוע), תיסעו על כביש 1004 (המכונה גם דרך הוי קאו) לכיוון גן החיות של צ'יאנג מאי ותעברו ליד קניון מאיה בדרך. המסלול ישר, אבל בכביש עצמו יש כמה עיקולים, כך שכל מי שיש לו ניסיון מינימלי על אופנוע או קטנוע צריך לשקול תחבורה חלופית. אבל אם יש לך רישיון נהיגה בינלאומי ונוח לך לרכוב, זו אפשרות DIY טובה במעלה ההר. סעו עד שלבסוף הכביש מתרחב ורואים את ההמונים והדגלים על העצים.

    קח שירת'או: אחת הדרכים הפופולריות ביותר להגיע לוואט פרה תאט דוי סוטפ היא דרך סונגתאו האדומים הרבים הפזורים לאורך רחובות צ'יאנג מאי. אם אתה רוצה לקחת אחד למקדש, הם יוצאים מדרך הואי קאו ליד גן החיות, בעלות של 40 באט לאדם לכל כיוון. נהגים בדרך כלל מחכים לשמונה עד עשרה נוסעים לפני שהם עוזבים.

    אתה יכול גם לשכור songthaews מכל מקום בעיר, וזו אפשרות טובה אם אתה נוסע עם קבוצה. זה אמור לעלות 300 THB לכיוון אחד (כמה אנשים אתה יכול להתאים), או 500 THB אם אתה רוצה שהנהג יחכה בראש ויחזיר אותך לאחר ביקור במקדש.

    טיולים רגליים : כל מי שמתחשק לפעילות גופנית יכול לבחור לטפס למקדש, דרך סוטפ, על פני אוניברסיטת צ'יאנג מאי כדי למצוא את תחילת הטיול. כאשר אתה רואה אזור ירוק, תוכלו להבחין בכמה שלטי חוצות ושלט שאומר "טיול בטבע". פנה ימינה לכביש צר זה, סע ישר כ -100 מטרים ואז קח את הכביש הראשון (והיחיד) שמאלה. ממשיכים בדרך לראש השביל.

    ברגע שאתה מגיע לבסיס המקדש, יש לך שתי אפשרויות לעלות אליו. אתה יכול לטפס במעלה 306 המדרגות אם אתה מרגיש אנרגטי, או שאתה יכול לקחת רכבל בסגנון רכבל, אשר פועל מ 6 בבוקר עד 6 בערב. התשלום הוא 20 באט תאילנדי (THB) לתאילנדים ו-50 באט תאילנדי (THB) לזרים.

    מערך

    ברגע שאתה במעלה ההר (בכל שיטה שתבחר), תראה מקבץ גדול של דוכני מזכרות ודוכנים שמוכרים אוכל ושתייה לפני שאתה עולה למקדש. קחו חטיף אם אתם רעבים, אז הגיע הזמן לטפס בגרם המדרגות בן 306 המדרגות (או לקחת את הרכבל). גרם המדרגות מוקף בנגאס (נחשים מקושטים) יפהפיים וכשאתה הולך, גרם המדרגות המלכותי הוא מקום נהדר לצלם בו.

    המרפסת בראש המדרגות היא המקום בו תמצאו פסל של הפיל הלבן שנשא (על פי האגדה) את שרידי הבודהה למקום מנוחתו בשטח המקדש. זה גם המקום בו תוכלו למצוא מקדשים ומונומנטים שונים אחרים לחקור. המקדש מחולק לטרסות חיצוניות ופנימיות ומדרגות מובילות לטרסה הפנימית שבה יש שביל סביב הצ'די (מקדש) המוזהב המעגן את השריד. האזור שופע ושליו ויש הרבה מקומות לצילומים טובים או סתם לתצפית שקטה.

    למה לצפות

    תכננו לבלות לפחות כמה שעות בחקר המקדש והסביבה, ואם יש לכם יותר זמן, יש אפשרות לטייל במסלולים שונים ולשחות במפלים בפארק הלאומי בו ממוקם המקדש. הכניסה למקדש עולה 50 באט תאילנדי (THB) לאדם ובזמן שאתם מתכננים את הטיול שלכם, זכרו שהלבוש צריך להיות מכובד, כלומר צנוע וכתפיים וברכיים צריכות להיות מכוסות. אם שכחתם, עטיפות זמינות במידת הצורך. תצטרך גם להסיר את הנעליים שלך עם הכניסה למקדש.

    דבר נוסף שכדאי לזכור הוא שוואט פרה תאט דוי סוטפ יכול להיות עסוק מאוד, כך שאם אתם יכולים, נסו לתזמן את הביקור שלכם מוקדם ככל האפשר ביום. אם לא די בכך, טיול־יום למקדש הוא יום (או חצי יום) מרענן ומעניין מבחינה תרבותית מצ'אנג מאי.

    מדגיש

    זה לא סוד שבצ'יאנג מאי יש מקדשים רבים, שאת חלקם אולי ראיתם בביקור בעיר בצפון תאילנד. אבל גם אם התמלאתם במקדשים (או חושבים שראיתם את כולם), תכנון טיול לראות את וואט דוי סוטפ שווה את זמנכם, ולו רק בשביל הנופים הראויים לצילום.

    בנוסף לנופים הנ"ל, מקדש הזהב הנוצץ עצמו הוא גולת הכותרת, אך אל תמהרו לבקר. יש משהו יפה לראות בכל פינה.

    בוואט פרה תאט דוי סוטפ יש גם מרכז מדיטציה שבו המקומיים והמבקרים יכולים ללמוד ולתרגל מדיטציה.